Certyfikat Lider

Przedstawiamy PROGRAM

Lider Opinii Klientów

Certyfikat, którego nie można zwyczajnie kupić.

Dla kogo?

W programie może wziąć udział każda zarejestrowana w Polsce firma - zarówno spółka, jak i działalnośc jednoosobowa. Sprawdzenie, czy firma kwalifikuje się do Certyfikatu jest DARMOWE. Nie każda firma może otrzymać Certyfikat Lider Opinii Klientów.

Co sprawdzamy?

Analizujemy opinie Klientów o Twojej firmie na podstawie średniej ważonej ocen ze stron internetowych: Facebook, Google Plus, Opineo, Allegro, Ceneo oraz na portalach branżowych. Certyfikat może otrzymać jedynie firma ze średnią ocen minimum 4,5 / 5.

Co zyskujesz?

Dzięki ekspozycji certyfikatu oraz nalepki na drzwiach wejściowych - Twój potencjalny Klient może mieć dużą pewność, że otrzyma od Ciebie usługi lub towary najwyższej jakości. Posiadanie certyfikatu przyczyni się do dalszego rozwoju Twojej firmy.

Czy wizerunek wpływa na zadowolenie Klientów?

Dla nowego Klienta Twojej firmy najbardziej liczy się to, co widzi na zewnątrz.
Na wstępnym etapie decyzji wejść/nie wejść nieważne jest to, że masz nowoczesne urządzenia, przeszkolony personel i oferujesz profesjonalne usługi.
Słabe oznakowanie, stara, zniszczona reklama, brud, śmieci przed wejściem w głowie Klienta natychmiast nasuwają podejrzenie niskiej jakości usług.
Wszyscy reagujemy podobnie.
Czyste, czytelne materiały reklamowe, godziny otwarcia, promocje widoczne z zewnątrz na pewno pomagają przy podjęciu decyzji o wejściu do firmy.
Zaraz po wejściu do środka, bez względu na to, co znajduje się za drzwiami, Klient musi czuć się komfortowo i wiedzieć w którą stronę iść, np. gdzie jest kasa, gdzie są toalety. Zwróć uwagę na oznakowanie wewnętrzne dużych sieci handlowych, gastronomicznych – one radzą sobie z tym świetnie. Oczywiście, nawet gdy Twój lokal ma 40 m2 nie zaszkodzi wyraźnie oznaczyć toaletę, ewentualnie kasę. Pamiętaj o oznaczeniach wymaganych prawem, tj. tabliczce z napisem WYJŚCIE EWAKUACYJNE nad drzwiami oraz tabliczce z symbolem gaśnicy, hydrantu, drodze ewakuacyjnej itd.
We wnętrzu musi być czysto, nie może być obdrapanych narożników, otartych ścian, odpadającej farby, starych, brudnych dekoracji. Pamiętaj, że nawet mały drobny brudny lub zniszczony szczegół – pozornie nieznaczący, będzie zawsze wpływał negatywnie na postrzeganie Twojej firmy przez Klienta. Niezależnie od rodzaju działalności pamiętaj o czystości toalety dla Klientów – ona zawsze jest wizytówką firmy. Niedopuszczalne jest robienie nawet krótkotrwałego magazynu w obszarze obsługi Klienta.
Niedopuszczalne są prace remontowe przy jednoczesnym przyjmowaniu Klientów.
Wizerunek firmy to nie tylko sprawy związane z miejscem działalności, papierem firmowym i wizytówkami, ale przede wszystkim ze standardami obsługi Klienta oraz wyglądem i zachowaniem pracowników.
Niezależnie od wielkości firmy warto spisać w formie procedur wszystkie możliwe schematy postępowań, aby Klient był zawsze obsługiwany na tym samych poziomie. Począwszy od ubioru oraz identyfikatorów pracowników, poprzez formy grzecznościowe na każdym etapie transakcji, prezentowanie produktów/usług, a także zachowania w przypadku reklamacji lub sytuacji spornej. Warto obserwować standardy działające w dużych korporacjach.
Aby zbliżyć się do takiego poziomu niezbędne będzie zainwestowanie w szkolenia pracowników.

POWRÓT NA GŁÓWNĄ STRONĘ







procedury